poniedziałek, 17 marca 2014

Szybka sałatka z jajkiem, ciecierzycą i tuńczykiem. Dla zabieganych :)

Czy można zjeść coś dobrego, gdy ma się siłę jedynie na otwarcie puszek i wymieszanie ze sobą ich zawartości? Można! Ta sałatka jest prawie tak prosta. Prawie, bo jednak musimy zadać sobie trud, by ugotować jajka ;) Posiekać koperek, pokroić ogórki... Ale to wszystko zajmie nam zaledwie kilka minut. A sałatka jest naprawdę pyszna, bogata w białko i niskotłuszczowa. Dodatek jajek sprawia, że sałatka będzie jak najbardziej odpowiednia na Wielkanocny stół. No to do dzieła!


Składniki na 3 porcje:
  • 1 puszka ciecierzycy (np. Bonduelle)
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym w kawałkach
  • 4 jajka
  • 3 ogórki konserwowe (lub kiszone, będzie zdrowiej)
  • pół małej cebuli
  • 1 słodkie jabłko
  • 2 czubate łyżki jogurtu naturalnego (ja użyłam 0% tłuszczu)
  • 2 czubate łyżki serka homogenizowanego (u mnie również 0% tłuszczu)
  • 1 czubata łyżka ostrej musztardy
  • ew. sól, pieprz do smaku
  • koperek do posypania
Jajka gotujemy na twardo, kroimy w kostkę. Ogórki i obrane jabłko również. Cebulę siekamy drobno. Odsączamy cieciorkę z zalewy, mieszamy wszystkie składniki z sosem. Najlepiej smakuje po kilku godzinach w lodówce. Podajemy ze świeżym koperkiem. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Dzieki za inspirację :) Uwielbiam cieciorkę,a w takiej wersji jeszcze nie jadłam.Właśnie robię sobie do pracy Twoją sałatkę :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie sama sałatka prezentuje się bardzo okazale i muszę przyznać, że jak dla mnie również takie danie jest dość szybkie do przygotowania. Muszę przyznać, ze ja zachwalam sobie za każdym razem świeżą porcję łososia z https://mowisalmon.pl/produkty/mowi-pure-swieza-porcja/ i nigdy się na tej rybie nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń